Wycieczka do Jury Krakowsko-Częstochowskiej

Nie zrażeni pochmurnym porankiem, wyruszyliśmy z Łazisk Górnych, aby poznać zabytki i przyrodę Jury. Najpierw zwiedziliśmy zamek w Pieskowej Skale.  W każdej z oglądanych przez nas sal były zebrane zabytki z innej epoki- od gotyku aż po dwudziestolecie międzywojenne. Następnie wybraliśmy się na spacer pod słynną skałę -  Maczugę Herkulesa. Okazało się, że jest większa niż nam się to wydawało, po obserwacji zdjęć w naszym podręczniku do przyrody. Kolejny punkt naszej wycieczki to Ojców. W muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego zobaczyliśmy film w 3D na temat powstania Jury Krakowsko Częstochowskiej oraz jej przyrody. Potem oglądaliśmy okazy w ekspozycji przyrodniczej OPN. Następnie powędrowaliśmy dalej aby zobaczyć ruiny zamku kazimierzowskiego w Ojcowie. Zachwycił nas przepiękny widok z zamku na Dolinę Prądnika w kolorach jesieni  - białe wapienne skałki pokryte drzewami o liściach złotych, pomarańczowych, czerwonych. W doskonałych nastrojach wróciliśmy do domu.